Örnek halkla ilişkiler kampanyaları

Halkla ilişkiler kampanya nedir?

Halkla ilişkiler kampanyaları, kurumun/markanın hedef kitlesi ile etkili iletişim kurmasını, kurumun/markanın itibar kazanmasını sağlayan iletişim faaliyetleridir. İşlevleri ve etkileri düşünüldüğünde kampanyanın belli bir sistem, plan program dahilinde hazırlanması beklenmektedir.

Halkla ilişkilerde kampanya nasıl yapılır?

Kampanya süreci:

  1. Araştırma (Sorunun ya da durumun saptanması): Durum analizi (halkla ilişkiler probleminin tanımlanması) “Ne durumdayız? …
  2. 2. Planlama: Strateji belirleme. “Neyi, neden yapmalı ve ne söylemeli? …
  3. 3. Uygulama: Harekete geçme ve iletişim aşaması (program oluşturma) …
  4. Değerlendirme: Son aşama.

Halkla ilişkiler kampanyasının ilk adımı nedir?

Sürecin en önemli kısmıdır. Bu aşamada atılacak ilk adım bilgi toplamadır. Kurumun amaçları iyi araştırılmalı ve hedef kitle hakkında bilgi sahibi olunmalıdır.Hedef kitlenin özelikleri, eğilimleri, görüş ve düşünceleri bilinmeden planlamaya geçilemez. Bunun yanında kurumun rakipleri de gözönüne alınmalıdır.

Halkla ilişkiler planı nedir?

Halkla ilişkiler planlama süreci ; 'sorun ve fırsat belirleme', 'durum analizi', 'amaçların saptanması', 'hedef kitlenin tespit edilmesi', 'hedeflerin belirlenmesi', 'iletişim ve etkinlik stratejilerinin geliştirilmesi', 'uygulama planlarının yapılması', 'ölçümleme ve değerlendirme' ve 'geribildirim ve kurumsal …

Kampanyalar nedir?

Bir gayeyi, bir işi veya bir çalışmayı gerçekleştirmek için belirli bir süreyi içine alan her türlü siyasi, sosyal ve iktisadi teşebbüs. Buna propaganda da denilmektedir. Günümüzde, seçim kampanyası, okuma-yazma kampanyası, depremzedelere yardım kampanyası vb. kampanya isimleri kullanılmaktadır… …

İletişim kampanyalarının temel unsurları nelerdir?

İletişim kampanyaları temel olarak dört adımda gerçekleşir; bu adımlar sırasıyla araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirmedir.

En iyi kampanya nasıl yapılır?

Adım Adım Kampanya Hazırlama

  1. Mevcut Durumun Resmedilmesi.
  2. Kampanya Künyesinin/Başlatma Belgesinin Hazırlanması
  3. Kampanyanın Rakip Analizinin Yapılması Hedef Kitlesinin Belirlenmesi.
  4. Kampanya Konseptinin, İletişim Stratejisinin ve Buna Uygun Pazarlama Mecralarının Belirlenmesi.
  5. Bütçe Tahsisatları ve Satın Alımların Yapılması