Türkiye bankalar birliği hakem heyeti

Türkiye Bankalar Birliği Hakem Heyeti ne zaman sonuçlanır?

Hakem Heyetine sunulan başvurular Heyet tarafından başvuru tarihini izleyen 90 gün içinde incelenir ve karara bağlanır. Hakem Heyetinin kararı 20 gün içinde TBB tarafından müşteriye ve bankalara bildirilir.

Türkiye Bankalar Birliği şikayet Nasıl Yapılır?

TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİ BİREYSEL MÜŞTERİ HAKEM HEYETİNE,

  1. Adres: Nispetiye Caddesi Akmerkez B 3 Blok Kat 13 34340 Etiler İSTANBUL.
  2. Çağrı Merkezi Telefon Numarası: 0850 222 2 822.
  3. Faks: (212) 282 09 46.
  4. Web sitesi: http://www.tbb.org.tr.

Türkiye Bankalar Birliği Hakem Heyeti ne işe yarar?

Bu Heyetin amacı, TBB üyesi bankalar ile bireysel müşterileri arasındaki anlaşmazlıkları adil ve tarafsız bir şekilde incelemek ve taraflar arasında uzlaşı sağlamaktır. Hakem Heyetinin faaliyetleri, sadece bireysel bankacılık işlemlerini kapsar ve gerçek kişilerin başvuruları değerlendirmeye alınır.

Tüketici hakem heyetine banka şikayet edilir mi?

Tüketici hakem heyeti hakkında ihbar bankalarla yaşanan ve çözüme kavuşturulmayan sorunlar için yapılır. 4077 sayılı Tüketici Korunması hakkında bulunan kanun kapsamında, herhangi bir bankanın şikayet edilmesi mümkündür. Bu şekilde hem tüketici hakem heyetleri hem de Türkiye Bankalar Birliği şikayet edilebilir.

Başvuru Teyit belgesi Nedir?

Bankanıza dilekçe ile başvuruyorsanız, dilekçenizin banka yetkilisi tarafından teslim alındığına ilişkin imza ve teslim tarihi görünür örneği, başvuru teyit belgesi sayılmaktadır.

Tüketici Hakem Heyeti kazandım ne yapmalıyım?

Tüketici Hakem Heyeti kararı vatandaşa tebliğ edildikten 15 gün sonra işlem yapılabiliyor. Konuyla ilgili hakkını alan vatandaş, firmaya müracaat ederek sulh yoluyla ya da icra takibi ile çekişmeli bir şekilde kararda kendisine vaat edilen bedeli karşılayabiliyor.

Bankayı nasıl şikayet edebilirim?

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu'na şikayet BDDK'ya, bankaların yaptığı işlemlerden dolayı beş farklı yolda şikayette bulunmak mümkündür. Bu beş tane şikayet yolu, bilgi edinme sistemi, elektronik şikayet sistemi, dilekçe, çağrı merkezi, Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER)'dir.