Tur şirketini nereye şikayet edebilirim

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı İletişim Merkezi (KTBİM ALO 176), T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı'na gelecek her türlü talep, şikâyet, görüş, öneri, ihbar ve soruları etkin ve hızlı çözüme kavuşturmak amacıyla “vatandaş memnuniyeti” odaklı olarak yaklaşık dört yıldır faaliyet göstermektedir.

Otel hakkında şikâyet nereye yapılır?

Sektör temsilcilerinden alınan bilgiye göre oluşturulan iletişim merkezinde, www.alo176.gov.tr web adresinden ya da “176” çağrı merkezinden 7/24 “Canlı Destek” ve “Başvuru Sorgulama” hizmetleri veriliyor.

Oteller Hangi Bakanlığa Bağlı?

Oteller, seyahat acentaları, turist rehberleri olmak üzere turizm sektöründe var olan tüm kuruluşlar T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın gözetimi ve denetimi altındadır. Turizm sektöründeki firmalarla yaşanan problemler sebebiyle ortaya çıkan şikayetler hakkında, Bakanlığa yazılı olarak başvuruda bulunabilir.

Otele ödenen para geri alınır mı?

Otele giriş tarihinize 15 gün kalana kadar iptal – değişiklik talep etmeniz durumunda işlem ücretiniz tahsil edilerek paranız ödeme şeklinize göre iade edilir. 15 günden az bir süre kala ise ödemiş olduğunuz tutar üzerinden %35 kesinti yapılarak iptal işleminiz gerçekleştirilir ve iadeniz yapılır.

Otele verilen para geri alınır mı?

Müşteri otel rezervasyonu tarihi içerisinde, otelde aldığı hizmetten şikayetçi olursa ve ayrılmak isterse bunu bulunduğu otel ve acentaya yazılı olarak bildirmek zorundadır.Acenta, müşterinin rezervasyonu için yapmış olduğu ödemeyi otelden geri alabilir ise müşteriye iade ödemesini yapacaktır.

Alo 176 nedir?

Kültür ve Turizm Bakanlığı İletişim Merkezi Alo 176, vatandaşlarımız ile yerli ve yabancı turistlerin Bakanlığımızla ilgili her türlü bilgi, öneri ve şikayetlerine cevap veriyor.

Otel kayıtlarına kimler bakabilir?

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na göre, oteller, konaklayan misafirin kimlik fotokopisini alamayacak. Böylece otelde konaklayan misafirler kolluk kuvvetleri tarafından da görülebiliyor ve kayıt altına alınıyor.

Otelden para iadesi nasıl alınır?

Müşteri otel rezervasyonu tarihi içerisinde, otelde aldığı hizmetten şikayetçi olursa ve ayrılmak isterse bunu bulunduğu otel ve acentaya yazılı olarak bildirmek zorundadır.Acenta, müşterinin rezervasyonu için yapmış olduğu ödemeyi otelden geri alabilir ise müşteriye iade ödemesini yapacaktır.